24. 3. 2013

Čistící gel Yves Rocher

Po předchozí kritice deodorantu od Yves Rocher bych Vás chtěla informovat o svých dvou nejoblíbenějších přípravcích od této značky a blíže se jim podívat na složení, snad mě nepříjemně nepřekvapí. Podotýkám, že jsem s výrobky maximálně spokojená a oba používám už pěkně dlouho a opakovaně si je kupuji a nikdy dříve jsme detailně složení nestudovala, neboť jsem věřila tomu, co je na výrobku napsáno v češtině, co jsem se o nich dočetla a co mi poradily prodavačky v obchodě. Začneme čistícím gelem a někdy v dalším článku budeme pokračovat dvoufázovým expresním odličovačem. 

Mezi mé stálice patří:

Čistící gel s heřmánkem



Čistící gel s heřmánkem
Tento gel je prodáván v množství 200 ml a vydrží poměrně dlouho. Cena je 185,- Kč, ale já ho vždy kupuji v nějaké akci se slevou. Můj subjektivní popis po použití gelu je, že gel krásně pleť vyčistí. Používám ho ráno i večer na vlhký obličej a krouživými pohyby si čitím pleť. Po opláchnutí je pleť napnutá, vyhlazená, zářivější a hladší na dotek. Gel mi příjemně voní. S podobnými přípravky jsem vždy experimentovala, až jsem si našla tento gel, který se stal stálicí v mé péči o pleť. Gel dle informací v ČJ na obale obsahuje výtažky ze 100% bio heřmánku. Heřmánek je známý svými hojivými a protizánětlivými účinky a musím říct, že po použití gelu jsou rozškrábané pupínky uzavřenější a do druhého dne zhojené. Mám teď na mysli oděrky menšího rozsahu, nečekejte zázraky v případě hloubkového poranění.

SLOŽENÍ:
  • AQUA
  • PROPYLENE GLYCOL - organický alkohol, váže vodu a tím zlepšuje hydrataci pokožky, obnovuje pružnost pleti a jemnou masáží z pleti odstraníme odumřelé částečky kůže a pleť vypadá mladší. V případě požití je tato látka v našem těle metabolizována na kyselinu mléčnou, která je tělu vlastní (vznik ve svalech při námaze) a tak je pro tělo netoxický. V případě kosmetických přípravků může jeho vyšší koncentrace způsobit podráždění kůže. Na to by si měli dát pozor osoby s citlivější pletí. Vzhledem k tomu, že je na 2. místě, předpokládám, že jeho množství v přípravku bude vysoké, ale mě nikdy nedráždil. Dle těchto stránek propylen glykol do přírodní certifikované kosmetiky nepatří. V případě čistícího gelu od Yves Rocher jsem na obalu žádnou certifikaci nenašla, takže výrobek je přírodní jen podle názvu a tudíž tuto látku asi může obsahovat.
  • SODIUM LAURETH SULFATE (SLES) - čistící, pěnící přísada, velmi častá přísada mýdel a šampónů, bývá porovnávána s také velmi často používanou látkou Sodium Lauryl Sulfate (SLS). Obě chemické látky SLS a SLES jsou estery kyseliny sírové.  SLES je o něco méně dráždivý než Lauryl sulfát, ale nemůže být metabolizován v játrech a jeho účinky jsou proto delší. Obecně je SLES považován za šetrnější variantu. Může způsobovat podráždění očí, zčervenání kůže. Tyto příznaky jsem na sobě však nikdy nepozoroval. Problém je, že z popisu na obalu nezjistíme koncentraci látky v přípravku. Další námět pro legislativce, co vše by mohlo být na výrobku uvedeno
  • BUTYLENE GLYCOL - zvlhčující přísada, váže vodu, může způsobit podráždění kůže, dermatitidu, podráždění očí. Opět v mém případě k žádným problémům nedošlo.
  • SODIUM COCOAMPHOACETATE - pěnící a čistící přísada, vyráběn z kokosového oleje, biologicky odbouratelný, způsobuje, že Vám gel při čištění hezky klouže po kůži, 
  • SODIUM COCOYL ISETHIONATE - stejné vlastnosti jako látka před tím, tyto látky snižují povrchové napětí vody, čímž umožní, že se voda lépe zachytí na nečistotách kůže a ty jsou spolu s mazem snadněji odplaveny a obličej očistí.
  • PEG-7 GLYCERYL COCOATE - působí jako lubrikant na povrchu kůže, dává pokožce jemný a hladký vzhled, napomáhá odplavení nečistot z obličej, opět se jedná o derivát z kokosového oleje.
  • PEG-30 GLYCERYL LAURATE - emulgátor, tvorba emulzí.
  • CARBOMER - název je používán pro polymery vyrobeného zejména z kyseliny akrylové. Jedná se o bílé částečky, které jsou často používány jako gely, pleťový kondicionér, stabilizuje emulze, díky němu nedochází k oddělení vody a oleje v emulzi.
  • XANTHAN GUM - pojivo, stabilizátor, gelotvorná přísada. Díky ní je čistící gel gelové konzistence.
  • PARFUM
  • METHYLPARABEN - konzervační látka, může způsobit u citlivé pleti dermatitidu. Zaujala mě poznámka, kterou jsem nalezla zde, že často bývá zjištěno, že osoba, u níž se objeví po použití zevního LÉČIVA (ne kosmetického přípravku)  s parabeny kontaktní alergická dermatitida, používá dlouhodobě kosmetiku s obsahem parabenů bez jakýchkoliv problémů. Vysvětlení tohoto paradoxu je:
a) kůže s porušenou bariérovou funkcí netoleruje parabeny a vyvolává snáze alergickou reakci než kůže zdravá,
b) v kosmetických výrobcích bývá obvykle nižší koncentrace parabenu než v léčivech.
Přípravky, které jsou certifikovány jako přírodní (což není případ toho výrobku od Yves Rocher) obecně parabeny používat nesmí.
  • IMIDAZOLIDINYL UREA - konzervační látka, používaná jako ochrana před znehodnocením  přípravku  kvasinkami, bakteriemi nebo plísní. Tytéž vlastnosti má i methylparaben. 
Patří mezi konzervační látky, které mohou uvolňovat malé množství formaldehydu. Po parabenech patří k nejčastěji používaným konzervačním látkám. Max. povolená koncentrace v kosmetických přípravcích je dle zákona č. 448/2009 Sb., o stanovení hygienických požadavků na kosmetické prostředky ve znění pozdějších předpisů  0,6%.

  • TETRASODIUM EDTA - chelatační činidlo, schopnost vázat kovové ionty a udržet je ve výrobku, snižuje jejich reaktivitu. Dle názorů zastánců přírodní kosmetiky, by tato látka v přírodní kosmetice být neměla.
  • ALLANTOIN - látka zklidňující pokožku, s výjimkou člověka a vyšších opic, je Allanotin v moči savců, Allantoin se také nachází v mnoha rostlinách, jako jsou kostival, koňský kaštan a medvědice. Allantoin může být izolován z těchto rostlin, ale nejvíce se používá Allantoin vyrobený z močoviny a kyseliny glyoxylové. 
  • SODIUM HYDROXIDE - hydroxid sodný, anorganická sloučenina sloužící k regulaci pH výrobku.
  • LINALOOL - deodorační přísada, obsažený v mnoha květinách např. máta, skořice, citrusy.  Má široké komerční použití, zejména pro svou příjemnou vůni (květinovou, s trochou kořenné vůně). 
  • HYDROXYISOHEXYL 3-CYCLOHEXENE CARBOXALDEHYDE - vůně a maskovací přísada, vůně připomínající konvalinky,  aldehyd vůně, který snadno proniká do pokožky, takže je ideální pro použití v kosmetických výrobcích jako jsou deodoranty a pleťové krémy, u citlivé pokožky může způsobit ekzémy. Já ho snáším v pohodě.
  • CYMBOPOGON MARTINI - éterický olej z palmy růžové, vůně podobná vůni růže, jedná se o svěží aroma, jemná květinová vůně.
  • CHAMOMILLA RECUTITA - za názvem není napsáno o co se jedná, zda je o extrakt, olej, nebo je to jen parfém. Každopádně je to první zmínka o heřmánku u produktu, který má heřmánek v názvu, obrázek heřmánku  a informaci o výtažku ze 100% bio heřmánku na obalu. Tato látka je uvedena na posledním místě v seznamu látek, její obsah je minimální a dle mého názoru se zde jedná o klamání spotřebitele. Neboť výrobek láká na výtažek z heřmánku, tak bych čekala extrakt z heřmánku mezi prvními pěti složkami, ale POSLEDNÍ MÍSTO?????
  • CI 42090 - kosmetické barvivo, Brilantní modř, používá se ke změně barvy přípravků vlasové kosmetiky. Jedná se o syntetické barvivo vyrobené s použitím uhlovodíků z ropy. V kombinaci s Tartazinem (CI 19140, E102) lze dosáhnout zelené barvy.
  • CI 19140 - viz. výše
Ano, gel má světle zelenou barvu! Už víme díky čemu.

ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ:
Naprosté zklamání! Proč mi tohle dělají??? Nevadí mně ani tak chemické složení přípravku, přípravek čistí, pleť mám po něm lepší, ale vadí mi to klamání o heřmánku. Je to jedna z věcí, proč jsem po tomto výrobku sáhla, kvůli účinkům heřmánku a pak se dovím, že vlastně žádný heřmánek neobsahuje? Za co je tedy cena 185,- Kč!!! Vždyť heřmánek je zde prezentován jako hlavní účinný látka. To je tak na podnět pro Českou obchodní inspekci o klamání spotřebitele.

Budu ráda za každý Váš názor, nikdo není neomylný, tak že bych si složení výrobku špatně vykládala? Vy, kdo máte doma tento přípravek, obsahuje heřmánek? Třeba jsem jen slepá a nevidím ho.


Aby nezůstalo jen u mého názoru, zde jsou názory čtenářek fóra OMLAZENÍ

Zdroje: dle textu +


1 komentář:

  1. Na složení tohoto výrobku jsem se nekoukala, ale mám ho doma a jsem sním spokojená.
    http://diamondandlife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Těšíme se na věcné a užitečné komentáře. Vulgární komentáře budou bez slitování smazány!